Pole Dance - alternatywa dla siłowni

Jeśli nie masz dyscypliny, aby regularnie chodzić na siłownię lub brakuje Ci chęci do treningu w domu, to potrzebujesz czegoś innego, czegoś, co nie jest tak wyczerpujące, a jednocześnie sprawia mnóstwo frajdy i zapewnia wszystkie korzyści innych form treningu siłowego. Dokładnie tak jak pójście na siłownię – ale o wiele bardziej ekscytujące.

Większość dziewczyn które pierwszy raz przychodzą na zajęcia z Pole Dance bardzo szybko przekonują się do tej formy aktywności, a dla niektórych z nich, akrobatyka na rurce staje się czymś, bez czego nie mogłyby żyć.

Taniec na rurce wymaga znacznej siły i wytrzymałości oraz odpowiedniej koordynacji ruchowej której nabywa się wraz z kolejnymi treningami, a także odrobiny zmysłowości, ponieważ jest to sport który jak żaden inny umożliwia odkrywanie swojej prawdziwej kobiecości, siły i możliwości.

 

Na zdjęciu poniżej akrobaci podczas występu artystycznego, jeden z nich wykonuje “flagę” a drugi stoi na rękach na tym pierwszym, wszystko na pionowej tyczce. Żródło: [CC BY-SA 3.0], Wikimedia Commons

Taniec na rurze to tak naprawdę akrobatyka

Pole dance łączy taniec i akrobatykę skupioną na pionowej rurce. Ta forma performance art odbywa się nie tylko tak jak myśli część społeczeństwa w klubach dżentelmeńskich jako taniec erotyczny, ale ostatnio zyskała również popularność jako mainstream-owa forma fitness, praktykowana przez wiele entuzjastek w salach gimnastycznych i dedykowanych studiach tanecznych. Pole Dance przyciąga coraz większą uwagę a rożnego rodzaju konkursy taneczne z wykorzystaniem pionowej rurki odbywają się w krajach na całym świecie.

Co ciekawe pierwsze wzmianki o użyciu pionowej tyczki do uprawiania sportu i ćwiczeń zostało zaobserwowane co najmniej osiemset lat wstecz jako tradycyjny indyjski sport zwany mallakhamb, który polega na wykonywaniu różnego rodzaju akrobacji na drewnianym palu lub linie.

Pionowe rurki i tyczki wykorzystywane są w rożnego rodzaju akrobacjach np: wysokie pionowe słupy oklejone gumą, na których cyrkowcy wspinają się, zsuwają i trzymają pozy.

Najbardziej znaną sztuczką na pionowej rurce jest “flaga”, gdzie artysta wisi “rękami prosto z masztu” na kształt flagi. Wymaga to bardzo mocnej górnej części ciała.

Jeśli przeszło Ci przez myśl aby rozpocząć treningi, to z pewnością to dobra myśl, wystarczy sprawdzić najważniejsze korzyści płynące z regularnego treningu pole dance, a następnie samej się przekonać.

Korzyści z trenowania Pole Dance

Aneta Zielińska, Pasjonatka i instruktorka Pole Dance, zdjęcie: Stasiuk Fotografia

Miewasz tak, że nie masz ochoty na ćwiczenia? Taniec na rurce to najlepsza Zabawa!

Będziesz się dobrze bawić na zajęciach Pole Dance nie zdając sobie sprawy z tego, jak ciężko pracujesz nad swoimi mięśniami, co na pewno poczujesz już następnego dnia.

Przewagą tańca na rurce jest po prostu świetna zabawa! Podczas gdy jesteś zajęta nauką nowych, ekscytujących trików i spinów, rzadko zdajesz sobie sprawę, jak wiele razy podnosisz własną wagę ciała w ciągu jednej sesji.

Podczas zajęć z pewnością nigdy nie ma nudnej chwili, a treningowi towarzyszą emocje i euforia, którą odczuwa się po wykonaniu każdego nowego posunięcia, co daje również motywację do dalszego działania.

Będziesz uzależniona w mgnieniu oka i nie będziesz w stanie oprzeć się nauce tylko jednej figury, będziesz chciała nauczyć się drugiej, trzeciej i kolejnych!

Początki mogą być trudne, ale kiedy opanujesz podstawy, a Twoje mięśnie zaczną się rozwijać coraz szybciej to waśnie będzie ten moment w którym poczujesz jak dużo korzyści może dać Ci taniec na rurce i utwierdzisz się w przekonaniu, że przyjście na pierwszy trening było najlepszą decyzja w nowym roku.

Pole Dance to przede wszystkim korzyści emocjonalne które szybko podbudują Twoją kobiecość i pewność siebie. Będziesz dumna ze swoich nowych możliwości, a dzięki poprawie postawy i zwiększeniu elastyczności ciała, będziesz chodzić wyżej i pewniej, co w dłuższej perspektywie sprawi, że staniesz się mniej nieśmiała i bardziej atrakcyjna.

Na zajęciach Pole Dance nauczysz się niesamowitych trików i spinów i regularnie będziesz robić rzeczy, których nigdy nie wyobrażałaś sobie, że twoje ciało może robić.

Dopiero za pierwszym razem, gdy osiągniesz coś, co wydawało Ci się niemożliwe, zrozumiesz. Rezultatem tego jest ogromna siła fizyczna i psychiczna, po prostu zaskakujesz samą siebie!

Jedna z figur odwróconych Pole Dance w wykonaniu naszej cudownej Anetki

Jeśli masz trudności z odchudzeniem się, to masz szczęście.

Pole Dance pomoże Ci pozbyć się niechcianej wagi! Kiedy intensywnie trenujesz spalasz kalorie, Twoje ciało zmienia się, w Pole Dance nie musisz się martwić o znalezienie motywacji do dalszego działania, ponieważ jest to świetna zabawa!

Dlatego nadszedł czas, aby połączyć Pole Dance i zdrową dietą, aby w mgnieniu oka pozbyć się zbędnych kilogramów!

Uzyskaj ciało, z którego będziesz dumna

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, dlaczego striptizerki zawsze wydają się mieć tak piękne nogi? To właśnie dzięki Pole Dance.

Ogromny wachlarz ćwiczeń i ruchów związanych z Pole Dance oznacza, że Twoje mięśnie stają się bardziej napięte od stóp do głów.

To absolutnie fantastyczny trening dla bioder, brzucha, rąk, nóg, ramion – wszystkiego!

Wkrótce zauważysz różnicę, to naprawdę nie trwa długo, poczujesz jak Twoje ciało wzmacnia się na każdej płaszczyźnie. Z czasem regularnego trenowania idealnie poprawisz swoją sylwetkę, Pole Dance szczególnie pomaga rozwijać silne mięśnie rdzenia, dzięki treningom doskonale wyrzeźbisz brzuch i w przyjemny sposób zbudujesz siłę górnej części ciała.

Jeśli kiedykolwiek myślałaś o tym, jak Twoje mięśnie są słabe to powinnaś natychmiast przyjść na zajęcia!

Nie musisz być silna, żeby zacząć trenować Pole Dance, to trening Pole Dance sprawia, że jesteś silna.

Dziewczyny trenujące pole dance często życzyłyby sobie, żeby nie zajęło im tyle czasu aby zacząć, więc jeśli to jest to, co Cię powstrzymuje, musisz iść do przodu! Wpadnij na zajęcia Pole Dance Ursynów do Movemanii.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o